2015. március 24., kedd

Pelletes horgászat !

No nem akarok annyira trendi lenni, mivel inkább a régi csalikban hiszek jobban, de az idei nyáron nagyon bejött a pellet. Csak úszózom, ezért gondoltam megosztom a tapasztalataimat a match botos pelletezésemről.
Amikor a csemegekukoricával már nem tudtam kapást kicsikarni, akkor váltottam át rá. Telepített vizeken, próbálkoztam, kifejezetten olcsó "diszkont" kiszerelésű ízesítetlen pellettel.Észrevettem, hogy a hal ott forog a kukoricás etetésen, de a csalit nem bántotta....
Na, ekkor kukorica le, szilikonkarika fel - bele a pellet. Egy pár marék pelletet még dobtam az úszó köré és vártam. Maximum egy-két perc telt el, és jött a kapás. Éreztem, hogy jó hal, fárasztás, szákolás, visszarakás. Megint csalizás, egy perc, kapás, fárasztás, szákolás, hal vissza. Azt is észrevettem, egy rosszul beállított ereszték után, hogy a talaj felett lebegő csalira is volt kapásom, ugyan ez kukoricánál nem történt meg. Érdekes, hogy a gyorsan oldódó kukoricapellet még vízközt is fogósnak bizonyult. Fontosnak tartom, hogy a legkisebb kapás után is etessünk újra egy marékkal, hogy helyben tartsuk a halakat.
Ízesítés tekintetében, nekem a sima kukorica pellet jött be legjobban. Igaz, hogy nem bír ki olyan sokat a horgon mint a jobban összepréselt drágább: halas, epres, stb... de lehet ezért nagyobb a halak bizalma is hozzá, mivel hamarabb felpuhul gyorsan oldódik és felhősen oszlik.
Egyébként azt is észrevettem, hogy a válogatott nagyobb pelletszemekre nagyobb pontyok kaptak. Tehát az általam favorizált csemegekukorica, egyik olcsó alternatívája lett a pellet. Praktikus, mivel nem romlik meg, a nagy zacskós kiszerelésekben még 4-5 cm. extra darabok is vannak, csalizni és etetni is kiváló, és olcsó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése